Pozycjonowanie w wyszukiwarce to wszystkie działania mające na celu zwiększenie widoczności danej strony www w wynikach wyszukiwania. Często wykonywane jest razem z działaniami SEO.
Jeśli w Google wpisane zostanie jakieś hasło, pojawia się cała lista stron internetowych, które wyszukiwarka uznała za najlepiej pasujące do zapytania. Wyniki widoczne z boku oraz trzy wyniki wyszukiwania oznaczone są zwykle jako „reklama”. To są płatne wyniki wyszukiwania. Reszta stron pojawia się w wyszukiwarce w sposób naturalny tj. bez płacenia. Kolejność ta nie jest jednak przypadkowa. Najwyżej znajdują się bowiem strony, które wyszukiwarka uznała za najbardziej pasujące do danego hasła. Odpowiada za to algorytm Google. Wpływa na niego około 200 różnych czynników, które można podzielić na dwie grupy:
– związane z treścią na stronie oraz jej działaniem (obecność słów kluczowych w treści i nagłówkach, częstotliwość dodawania nowych artykułów, szybkość działania strony, unikalność treści itd.),
– związane z popularnością strony w sieci (obecność w social media, ilość linków z innych stron www itd.)..
Im wyżej dana strona znajduje się w wyszukiwarce, tym więcej osób trafi na nią.
Wszystkie działania mające za zadanie poprawę pozycji strony w wyszukiwaniach to skuteczne pozycjonowanie strony internetowej. Z angielskiego oznacza to Search Enginge Optimization (SEO) – optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe. Ma ono na celu dążenie do poprawy wszelkich elementów mających wpływ na pozycję danej strony w wyszukiwarce. Na czym polega pozycjonowanie? W tym celu trzeba m.in.:
– zoptymalizować kod HTML strony,
– przygotować treści i je zoptymalizować (umieścić słowa kluczowe, ustawić odpowiednie nagłówki),
– usprawnić stronę pod względem technicznym (szybkość ładowania),
– ustawić odpowiednią strukturę strony,
– przygotować responsywną wersję strony (odpowiednią dla urządzeń mobilnych),
– pozyskać linki z innych stron (zakup, katalogi firm sponsorowanych, marketing szeptany).
Od kwietnia 2015 roku na pozycjonowanie w Google ogromny wpływ ma to czy dana witryna jest dostosowana pod urządzenia mobilne (smatfony, tablety). Coraz większa liczba zapytań pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych, brak dostosowania strony obniża znacząco jej pozycję w serpach.
Pozycjonowanie sklepów internetowych odbywa się w analogiczny sposób jak w przypadku innych stron internetowych. Ile kosztuje pozycjonowanie? Przedziały cenowe są różne. Na cenę ma wpływ bowiem główne popularność wybranych słów kluczowych, gdyż przekłada się to na konkurencję na rynku.
Kreatywne gadżety ze zdjęciem i fotoprezenty
W obecnych czasach fotografia przeżywa swój rozkwit. Wykracza już poza klasyczne ramy, tzn. coraz więcej ludzi podchodzi do niej bardziej...